دوربین مداربسته

تفاوت دوربین اچ دی(HD) و ای پی (IP)

تفاوت دوربین اچ دی(HD) و ای پی (IP)

امروزه با وجود دوربین های مداربسته تضمین امنیت منزل، محل کار و به طور کلی اموال هر فرد کار چندان دشواری نیست. نکته مهم در ایجاد این تضمین، انتخاب دوربین مناسب است.

دوربین های مداربسته در انواع مدلهای IP وHD در بازار موجود می باشند. اگاهی ازتفاوت دوربین اچ دی(HD) و ای پی (IP) باعث انتخاب بهترین گزینه خواهد. در این مقاله از سیستم سایان به بررسی تفاوت دوربین اچ دی(HD) و ای پی (IP)  خواهیم پرداخت.

  • تفاوت دوربین اچ دی(HD) و ای پی (IP) در نوع تکنولوژی

دوربین های IP :

اکثر دوربین های ip با ارائه تصاویر با رزولوشن بالا، توانایی ضبط تصاویر باکیفیت با دقیق ترین جزئیات را دارند.

دوربین های HD:

این دوربین ها نیز میتوانند تصاویر با کیفیت ارائه دهند ولی با توجه به تکنولوژی قدیمی تری که دارند نسب به دوربین های ای پی افت کیفیت دارند.

  • نوع نصب و پیکربندی:

دوربین های IP:

نصب این نوع از دوربین ها کمی پیچیده تر است چرا که نیاز به اتصالات شبکه و تنظیمات مخصوص دارد. از این رو برای نصب دوربین ای پی به یک متخصص در این حوزه نیاز دارید.

دوربین های HD :

نصب و پیکربندی این نوع از دوربین ها معمولا از پیچیدگی خاصی برخوردار نیست و ساده تر است چون نیاز به اتصالات شبکه ندارد.

  • ویژگی های پیشرفته

دوربین های IP:

معمولا ویژگی های پیشرفته تری مانند تشخیص چهره، تشخیص حرکت، خواندن پلاک، و قابلیت اتصال به سایر سیستم های امنیتی را دارند.

دوربین HD:

این دوربین ها نیز میتوانند برخی از ویژگی های ذکر شده در قسمت بالا را داشته باشند ولی معمولا به شکل محدودتر.

مزایای دوربین IP نسبت به دوربین HD :

به طور کلی دوربین های ای پی به علت تکنولوژی جدید و بروز از مزایای زیادی برخوردارند. اصلی ترین مزایای دوربین ای پی، تصویر باکیفیت آن است. این دوربین ها به علت استفاده از ارتباطات دیجیتالی، تصاویری با رزولوشن بالا و کیفیت فوق العاده ارائه میدهند. همچنین با داشتن ویژگی ها و امکانات متعددی همچون تشخیص پلاک،چهره و حرکت اشیا به تامین هر چه بیشتر امنیت محیط کمک میکنند.

از دیگر مزایای دوربین های ای پی میتوان به انعطاف پذیری آنها نسبت به اتصالشان به دیگر سیستم های حفاظتی و نرم افزارهای تحلیل تصویر و سایر ابزارها اشاره کرد. این دوربین ها با تکنولوژی ساخت منحصر بفرد از قابلیت های تحلیل داخلی بهره می برند. از جمله این قابلیت ها میتوان به تشخیص خودکار رخدادها و الگوها اشاره کرد.

معایت دوربین IP نسبت به دوربین HD :

دوربین های IP با وجود برخورداری از مزایای زیاد دارای معایبی نیز هستند. که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • هزینه بالا:

دوربین های ای پی معمولا قیمت بالاتری نسبت به دوربین های اچ دی دارند. با اضافه شدن هزینه تجهیزات و نصب و پیکربندی مخصوصی که دارد این هزینه بالاتر نیز میرود!

  • پیچیدگی نصب:

به دلیل پیچیدگی هایی که در نصب این نوع دوربین ها وجود دارد برای روبرو نشدن با مشکل باید نصب دوربین های IP  را به افرادی با تجربه و دانش فنی بالا سپرد.

  • نیاز به پهنای باند بالا:

برای ارسال تصاویر با کیفیت توسط این دوربین ها ه یک اینترنت قوی با پهنای باند بالا نیاز هست. در صورت داشتن اینترنت ضعیف ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.

در آخر باید این نکته را یادآوری کرد که انتخاب دوریبن IP  و یا HD به امکانات مدنظر، هزینه تخصیص یافته و نیازمندی های خاص شما بستگی دارد. برای دریافت مشاوره رایگان میتوانید با کارشناسان سیستم سایان در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *